Betingelser

1. Innledning

Disse salgsbetingelsene gjelder for utleie av tjenester fra Sandnes Badstu AS via vår nettside. Forbrukerkjøp av tjenester over Internett er regulert av blant annet avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven og ehandelsloven. Disse lovene gir deg som forbruker ufravikelige rettigheter. Lovtekster finnes på www.lovdata.no. Våre vilkår er ment som et supplement og en presisering av dine rettigheter og plikter ved leie av våre tjenester.

2. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og Sandnes Badstu AS består av disse salgsbetingelsene, informasjon gitt gjennom vår bestillingsløsning, og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved konflikt gjelder særskilt avtalte vilkår foran standardvilkårene, så lenge dette ikke er i strid med gjeldende lovgivning.

3. Partene

Selger er: Sandnes Badstu AS, org.nr. 933 363 899, e-post: post@sandnes-badstu.no, og betegnes i det følgende som "vi", "oss" eller "Sandnes Badstu".

Kjøper er den personen som foretar bestilling, og betegnes i det følgende som "du" eller "kunden".

4. Pris

Alle priser oppgis i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (mva) med mindre annet er spesifisert. Totalkostnaden vises før betaling og inkluderer alle gebyrer og tillegg. Uforutsette tilleggskostnader vil ikke pålegges kunden uten forutgående samtykke.

5. Bestilling og avtaleinngåelse

En bestilling er bindende for begge parter når den er gjennomført og bekreftet i vår løsning. Dersom det er åpenbare feil i pris eller informasjon og dette burde vært oppdaget, kan bestillingen avvises.

6. Betaling

Betaling skjer gjennom våre valgte betalingsløsninger, som kan inkludere kort, Vipps eller andre digitale løsninger. Beløpet belastes ved bestilling med mindre annet er spesifisert.

7. Levering og gjennomføring

Tjenesten anses levert når kunden har fått tilgang til og benytter seg av badstuen til avtalt tidspunkt.

8. Risikoovergang

Risiko og ansvar for bruk av tjenesten går over til kunden fra det tidspunkt tjenesten tas i bruk. Kunden er selv ansvarlig for sikker bruk og at retningslinjer overholdes.

9. Angrerett og kansellering

Angrerett gjelder ikke for enkeltstående tidsbestemte tjenester, jf. angrerettloven § 19. Du kan likevel kansellere eller endre reservasjonen kostnadsfritt frem til 24 timer før avtalt tidspunkt. Ved senere avbestilling gis det ingen refusjon.

10. Forsinkelse eller manglende levering

Dersom vi ikke leverer tjenesten som avtalt, kan du kreve oppfyllelse, prisavslag, eller heving i henhold til forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Eventuelle krav må fremsettes skriftlig innen rimelig tid.

11. Mangel ved tjenesten

Dersom tjenesten har mangler, kan du kreve retting, prisavslag, eller heving i henhold til loven. Klage må fremsettes innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.

12. Kjøpers mislighold

Ved manglende betaling eller annen vesentlig mislighold kan vi heve avtalen og kreve erstatning. Forsinket betaling medfører krav om forsinkelsesrente og eventuelt inkassogebyr i henhold til gjeldende lovverk.

13. Retningslinjer for bruk

Ved bestilling samtykker kunden i å følge gjeldende regler for bruk av badstuen, inkludert sikkerhetsinstrukser, brukstider og ansvar for eventuell skade eller forsøpling. Brudd på retningslinjene kan føre til avvisning fra tjenesten uten refusjon.

14. Ansvarsbegrensning

Sandnes Badstu AS fraskriver seg ansvar for personskader, tap eller skader som oppstår som følge av uaktsom eller uforsvarlig bruk av badstuen. Kunden er selv ansvarlig for egen helse og forsvarlig bruk.

15. Force majeure

Sandnes Badstu AS er ikke ansvarlig for manglende levering av tjenesten ved hendelser utenfor vår kontroll, som ekstremvær, teknisk svikt, strømbrudd eller myndighetspålagte restriksjoner.

16. Endringer i vilkår

Vi forbeholder oss retten til å oppdatere disse salgsbetingelsene. Endringer vil tre i kraft fra det tidspunktet de publiseres på nettsiden.

17. Personvern

Vi behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Informasjonen brukes kun for å gjennomføre bestillingen og oppbevares ikke lenger enn nødvendig.

18. Konfliktløsning

Eventuelle klager skal først rettes til oss innen rimelig tid. Vi forsøker å løse alle konflikter i minnelighet. Dersom det ikke lykkes, kan du kontakte Forbrukertilsynet eller benytte EU-kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr.

logo

Lenker

Sandnes BadstuRetningslinjerSalgsbetingelserNyoppstartetÅpning

Kontakt oss

Org.nr 933 363 899


Sandnes Badstu AS

© 2025 Sandnes Badstu AS

Visa logoMastercard logo